טיפול עזרה ראשונה בפציעת ספורט אקוטית

לאחר פציעה אקוטית (עד 72 שעות מהפציעה)רצוי לבצע RICE

נקע בקרסול
נקע בקרסול
  1. מנוחה (Rest) – הפסקת פעילות מיידית לאחר הפגיעה. המשך פעילות יגביר את זרימת הדם ויגרום לנפיחות גדולה יותר.
  2. . קרח (Ice) – מוריד כאב וגורם להיצרות של כלי הדם (ובכך מוריד את זרימת הדם לאזור הנקע ומקטין את הנפיחות). את הקרח יש לשים עטוף במגבת (ולא על העור עצמו) 20 דק' קרח, 20 דק' מנוחה, 20 דק' קרח ואח"כ כל שעתיים 20 דק' ב 24 שעות הראשונות.
  3. לחץ (Compression) – על אזור הנקע בעזרת חבישה חזקה (אך להימנע מחבישה חזקה מידי הגורמת להגברת הכאב), שיוריד את זרימת הדם ובכך יצמצם את הנפיחות. ניתן לשלב את הקרח עם חבישת לחץ על אזור הנקע. החבישה צריכה להתבצע מאזור מסרק כף הרגל כלפי מעלה עד אמצע השוק לערך.
  4. הרמה (Elevation) – מצמצמת את זרימת הדם לאזור הנקע ובכך מונעת נפיחות מוגברת. ניתן לשים את הגפה על כיסא גבוה או מספר כריות וחשוב שהגפה תהיה מעל גובה האגן.

ניתן להשתמש בכרית ג'ל קירור/חימום במקרה של מתיחת שריר, חבלה ישירה ופגיעות ספורט אקוטיות: 20 ש"ח כולל מע"מ

כרית טרמית לקירור וחימום
  • מידות הכרית 12*24 ס"מ,מתאים לכאבי ברך,שוק,קרסול,מרפק,גב תחתון
  • שימוש רב -פעמי,ללא בלאי.
  • ניתן לשימוש בקירור / חימום
  • מתאים לספורטאים מקצועיים או חובבים
  • על מנת לקרר ניתן להכניס למקפיא
  • על מנת לחמם ניתן להכניס למיקרוגל ל 2-3 דקות
ג'ל קירור לפציעות אורטופדיה וספורט
ג'ל קירור לפציעות אורטופדיה וספורט
  • ג'ל קירור לפציעות ספורט ואורטופדיה אקוטיות
  • מתאים לספורטאים מקצועיים או חובבים
  • תכולת בקבוק 250  מ"ל