טיפול פיזיותרפיה לאחר מתיחה/קרע בשרירי השוק האחוריים – שרירי התאומים

כאב בשריר התאוומים

מתיחה אקוטית של שרירי התאומים נגרמת בדרך כלל כתוצאה מהאצה פתאומית לריצה מהירה, או בשינויי כיוון קיצוניים (כדורסל, טניס).
לרוב הספורטאי מתלונן על תחושת "דקירה" ותחושת קרע בשריר, בעיקר באיזור המדיאלי (פנימי) של שרירי התאומים, או בחיבור השריר לגיד.
בבדיקה הפיזיקלית תהיה רגישות באיזור המתיחה, ומתיחה אקטיבית ופאסיבית של השריר תפיק כאב. כמו-כן כיווץ השריר כנגד התנגדות תפיק כאב (עלייה על קצות האצבעות).

בנוסף ייתכן כאב לאורך השרירים לאחר עומס אימונים עצים(הכנה למרתון,אימוני עליות וכדומה) ללא טראומה מקומית, המצריך מנוחה וטיפולים לשחרור השרירים(דיקור יבש,עיסוי עמוק,מוביליזציות מפרקיות,חבישות).

פציעות נוספות נגרמות גם לגיד אכילס ולשריר טיביאליס אחורי.

הטיפול במכון הפיזיותרפיה:

1. טיפול פיזיותרפיה :הטיפול יכלול טכניקות להורדת כאב, נפיחות, וספזם השרירים על-ידי RICE,עיסוי רקמות עמוק, מוביליזציות קרסול,דיקור מערבי יבש Gunn-ims ,קינזיוטייפינג.
  2. מתיחות עדינות לשריר הפגוע .
  3. חיזוק השרירים, תרגילי פרופריוספציה.
  4. תרגילים אקצנטריים לחיזוק שרירי התאומים.
  5. חזרה הדרגתית לפעילות: הליכה, הליכה מהירה, ריצה קלה, ריצה מהירה, שינויי כיוון, שמיניות, דילוגים, קפיצות.
טיפול מנואלי- ידני בקרע שריר התאומים
מה כולל הטיפול בקליניקה ?

כמו כן ניתן לשלב טיפול בגלי הלם לגיד אכילס, המהווה המשכו של שריר התאומים.

שיקום מהיר מדי שלא הושלם כיאות , כמו כן חזרה מהירה מדי לפעילות יגרמו לכאבים חוזרים, ולמצב בו הצלקת בשריר הפגוע לא מאורגנת וחלשה, וחשופה לפגיעות חוזרות, ולדלקת חוזרת בגיד ובשריר, בעיקר עקב ריצה מרובה בעליות, או בהגברה מהירה וקיצונית במרחקי הריצה. במצב זה הפציעה תהפוך לכרונית.

דיקור מערבי יבש לכאבי שרירים אקוטיים וכרוניים MYOFASCIAL TRIGGER POINTS DRY NEEDLING

קינזיולוג'י טייפ- חבישת ספורטאים למתיחה/קרע בשריר ירך/שוק MUSCLE STRAIN KINESIO TAPING

חבישת ספורטאים לגיד אכילס- טייפ ריגידי ACHILESS TENDON SPORT TAPING

תרגילים לשיקום שרירי התאומים