טיפול פיזיותרפיה בכאב מפשעתי – שרירי מקרבי ירך – מתיחה במפשעה

כאבי מפשעה (ידוע גם כ Adductor Muscle Strain) נפוצים בענפי ספורט שמתאפיינים בתנועות המערבות סיבובים ושינויי כיוון (כדורסל, כדורגל) ופעילות יתר של הספורטאי עלולה לגרום לדלקות בגידים ובשקי נוזלים (Bursae) שנמצאים באזור המפשעה. אבחנה מדויקת של מקור הכאב המפשעתי הינה לא פשוטה משום שקיימות לא מעט פתולוגיות שבהן הכאב מתבטא באזור המפשעה, כמו למשל, הרניה (בקע), דלקת בפרוסטטה, דלקת בתוספתן, אוסטיאומיאליטיס (דלקת בעצמות), כאב גב תחתון ועוד.

כאב מפשעה חריף בד"כ נובע ממתיחת שריר באזור המפשעה, השכיח ביותר הוא מתיחה של שריר המקרבים הארוך (Adductor Longus) והוא יופיע במהלך הפעילות הגופנית,ולרוב יגרם עקב עומס יתר המופעל על השריר. אם הכאב נחלש במהלך הפעילות הגופנית ומתגבר בסיומה (או ביום למחרת הפעילות), מקור הכאב הוא לרוב דלקתי (טנדינופתיה של הרקמות הרכות). בפציעות ספורט מסוג זה, חשוב להבחין האם הכאב מתלווה לתנועה ספציפית כמו בעיטה (מתיחה של שריר ה Rectus Femoris או Iliopsoas), תנועה המערבת שינוי כיוון (מתיחה של שריר המקרבים הארוך) או כפיפות בטן (בקע או פגיעה בשריר הבטן האורכי).

טיפול פיזיותרפיה בכאב מפשעתי על רקע מתיחת שריר, יכלול ב 48 שעות הראשונות , פרוטוקול RICE, מתיחות עדינות של השריר הרלבנטי ללא כאב ואלקטרו תרפיה (US, לייזר). לאחר 48 שעות, המשך מתיחות,דיקור מערבי יבש,מובליזציות מפרקיות, תרגול יציבות אגן וחיזוק שרירים הדרגתי ללא כאב עד לחזרה מלאה לפעילות ספורט ספציפית. טיפול בכאב מפשעתי על רקע דלקתי (טנדינופתיה), יכלול מנוחה, תרופות אנטי-דלקתיות, פיזיותרפיה (טכניקות טיפול וחיזוק שרירים אקצנטרי), וקינזיוטייפינג להקלה בזמן המנוחה והפעילות הגופנית.

דיקור יבש לכאבים אקוטיים וכרוניים
דיקור יבש לכאבים אקוטיים וכרוניים
כאב מפשעתי
כאב מפשעתי

דיקור מערבי יבש לכאבי שרירים אקוטיים וכרוניים

קינזיולוג'י טייפ- חבישת ספורטאים למתיחה/קרע בשריר ירך/שוק MUSCLE STRAIN KINESIO TAPING

תרגיל הרמת אגן לחיזוק GLUTS+HAMSTRINGS רגל אחת

מתיחת שרירי ירך אחורי HAMSTRINGS בעזרת מגבת

תרגיל ל CORE STABILITY הרמת רגל ויד נגדיות בעמידת שש

מתיחת שרירי ירך אחוריים HAMSTRINGS :

תרגיל לחיזוק שרירי ירך אחוריים GLUTS בעזרת כדור שוודי

תרגיל הרמת אגן לחיזוק שרירי אגן וירך אחורי GLUTS+HAMSTRINGS

תרגיל פרופריוספציה לגפיים תחתונות

תרגול אקצנטרי בעמידת שש GLUTS+HAMSTRINGS